Kristin

Helgekurs - yoga for nybegynnere

En gylden mulighet til å få et lite innblikk i yogaens verden. I løpet av syv timer introduseres du til teori og praksis om pust og pusteteknikker, og ikke minst de fysiske yogaposisjonene (asanas). Begge dager vil vi også gjøre avspenningsøvelser.  De fysiske posisjonene er enkle, men du blir allikevel utfordret mhp balanse, styrke og smidighet. Vi prøver å rekke over både statiske og dynamiske øvelser. Ta på klær som er gode å bevege seg i og som gjerne er litt tettsittende.  Løpetights og ulltrøye er gode valg. Du blir også varm/svett innimellom, så ta gjerne med en tynn jakke så du kan regulere varmen godt i løpet av dagen.

 

Kurset er beregnet på dem som er i normal fysisk form, og som har gjort lite eller ingen yoga tidligere. Har du vond rygg, stive skuldre/nakke eller andre vanlige vondter, er dette en god start for deg. 

 

4 timer på lørdag, 30 minutters pause

3 timer søndag, 15 minutters pause

 

Te, kaffe, nøtter, frukt er inkludert i prisen - husk å ta med en liten matpakke.

Begrenset antall plasser - førstemann til mølla.  Bindende påmelding.

LØR 16. JUNI- SØN 17. JUNI | kl 11-15 & 12-15 | helg | kr 1400

Påmelding/betaling her

YOGABEYOND BASIS

I dette kurset vil du få kjennskap til fundamentene i yogapraksisen; pust, bevegelse, kroppsbevissthet og tilstedeværelse. Kurset er åpent for deltagere på alle nivå og passer både for nybegynnere og for deg med erfaring fra før. Har du yogaerfaring vil du lære nye innfallsvinkler til allerede kjente yogastillinger. Du vil få både teoretisk og praktisk kunnskap som vil muliggjøre en dypere og mer helhetlig yogapraksis.

Biomekaniske prinsipper og yogaterapeutiske verktøy danner grunnlaget for den fysiske biten av yogatimene. Vi vil jobbe med styrke, balanse og stabilitet, og du vil få erfare hvordan alle disse komponentene er nøkler til økt mobilitet og flyt i kroppen.

Du vil lære teknikker for å få bedre kontakt med pusten - og hvordan vi kan utnytte pustens potensiale i forhold til stressregulering både fysisk og mentalt. Vi jobber samtidig med å utvikle evnen til kroppsbevissthet og kobling innover, slik at både pusten og bevegelsene kan erfares innenfra og ut.

Yoga er et fantastisk verktøy for å bli mer tilstede i egen kropp og eget liv. Gjennom kursserien vil dette være et gjennomgående tema, og du vil lære konkrete teknikker for å integrere prinsippene fra yogamatta inn i hverdagen din.

Informasjon om nye kurs kommer etterhvert.

YOGABEYOND FORDYPNING

Dette kurset passer for deg med yogaerfaring fra før (noe eller mer), gjerne fra YogaBeyonds basiskurs, retreater eller tidligere fordypningskurs. Gjennom kurshøsten vil timene ha ulike fysiske fokus. Vi vil jobbe med å utvikle både teoretisk og praktisk forståelse av hvordan vi i større grad får med oss hele kroppen inn i de ulike yogaøvelsene. Både i form av muskler, bindevev og skjelettstabling - men også med fokus på tilstedeværelse og dyptgående kroppsbevissthet som en ferdighet vi alltid kan videreutvikle. Yogapraksisen kan da bli en meditasjon I bevegelse – der hele oss deltar. Forskjellen på aktiv og passiv mobilitet er et gjennomgående tema denne høsten; vi vil jobbe med både restorative øvelser (passiv mobilitet) og samtidig gjøre dynamiske og kreative flytsekvenser med fokus på styrke og kontroll gjennom hele bevegelsesspekteret (aktiv mobilitet).

Én yogaøvelse kan gjøres på utrolig mange måter, og med svært forskjellig fokus. Ved å velge ulike inngangsporter, og sette ulike intensjoner blir yogapraksisen aldri statisk og gjentagende – dette vil vi forske på sammen gjennom denne yogahøsten.

Varmt velkommen til en serie dypdykk inn i utforskningen av hele ditt bevegelsesspeketer – med stadig større kroppsbevissthet og tilstedeværelse som fundament for yogapraksisen.

Mer info om nye kurs kommer etterhvert.

Mer info om YogaBeyonds kurstilbud: www.yogabeyond.no

© 2016 by Yoginis. Proudly created with Wix.com