KURS 

Kristin

Helgekurs - yoga for nybegynnere

En gylden mulighet til å få et lite innblikk i yogaens verden. I løpet av syv timer introduseres du til teori og praksis om pust og pusteteknikker, og ikke minst de fysiske yogaposisjonene (asanas). Begge dager vil vi også gjøre avspenningsøvelser.  De fysiske posisjonene er enkle, men du blir allikevel utfordret mhp balanse, styrke og smidighet. Vi prøver å rekke over både statiske og dynamiske øvelser. Ta på klær som er gode å bevege seg i og som gjerne er litt tettsittende.  Løpetights og ulltrøye er gode valg. Du blir også varm/svett innimellom, så ta gjerne med en tynn jakke så du kan regulere varmen godt i løpet av dagen.

 

Kurset er beregnet på dem som er i normal fysisk form, og som har gjort lite eller ingen yoga tidligere. Har du vond rygg, stive skuldre/nakke eller andre vanlige vondter, er dette en god start for deg. 7 timer med variert yoga på to dager er intenst - på en god måte!  Sett av helgen og opplev hvordan yogaen påvirker kropp og sinn. Rydd gjerne kalenderen slik at du legger godt til rette for det som skal skje denne helgen.

 

4 timer på lørdag, inkludert 30 minutters pause

3 timer søndag, inkludert 20 minutters pause

 

Te, kaffe, nøtter, frukt er inkludert i prisen -  ta gjerne med en liten matpakke.

2020 vår - 

lør. 8. -.sønd 9. februar | kl 10-14 & 11-14 | helg | kr 1400

Hjertelig velkommen!

Begrenset antall plasser & bindende påmeling

Påmelding og betaling - her

Kjersti | YogaRO

7-ukers yogakurs nybegynner - VIRYAYOGA

 Yogakurset går over 7 uker slik at vi har tid til å gjennomgå klassiske posisjoner, grunnleggende teknikk, litt anatomi og biomekanikk. Kurset passer fint for deg som ønsker en dynamisk, styrkende yogaklasse, samtidig som vi jobber med tilstedeværelse, pust og smidighet. Vi jobber med 10 moduler gjennom timen. De er oppvarming, solhilsner, stående posisjoner, balanseøvelser, armbalanser, hofteåpnere, bakoverbøyninger, fremoverbøyninger, avsluttende posisjoner og avslapning (shavasana).

Når: Torsdager kl.18.15-19.45. 

1. 09.01.
2. 16.01.
3. 23.01.
4. 30.01
5. 06.02.
6. 13.02.
7. 20.02.

Pris: kr 1575,-.

Ta kontakt med Kjersti for mer info og påmelding - kjersti@yogaro.no
7-ukers yogakurs nivå 1 - VIRYAYOGA

Dette kurset er en fortsettelse etter nybegynnerkurs. Vi jobber videre med nivå 1 øvelser og vi utvider repertoaret. Er du kjent med yoga fra før vil dette være en fin start. I Viryayoga NIVÅ 1 (og nivå 2) finner du øvelser for deg som ønsker en dynamisk, styrkende yogaklasse, samtidig som vi jobber med tilstedeværelse, pust og smidighet. Vi jobber med 10 moduler gjennom timen. De er oppvarming, solhilsner, stående posisjoner, balanseøvelser, armbalanser, hofteåpnere, bakoverbøyninger, fremoverbøyninger, avsluttende posisjoner og avslapning (shavasana).

Når: Mandager kl.18.15-19.45. 

1. 06.01.
2. 13.01.
3. 20.01.
4. 27.01
5. 03.02.
6. 10.02.
7. 17.02.

Pris: kr 1575,-.

Ta kontakt med Kjersti for mer info og påmelding - kjersti@yogaro.no
7-ukers yogakurs nivå 2 - VIRYAYOGA

Dette kurset er for viderekommende. Du har gått på Viryayoga nybegynner/nivå 1 tidligere, du er kjent med øvelsene og instruksjonene, samt at du har en jevn praksis. 

Når: Mandager kl. 20.00-21.30. 

Datoer:
1. 06.01.
2. 13.01.
3. 20.01.
4. 27.01
5. 03.02.
6. 10.02.
7. 17.02.

Pris: kr 1575,-.

Ta kontakt med Kjersti for mer info og påmelding - kjersti@yogaro.no

Marit | YogaBeyond

YOGABEYOND  - langøkter

 

Marit fortsetter sine kurs i langøkt-format denne våren. Mer info kommer snart. 

Tirsdager kl 19.00-21.45

  • 14. januar

  • 28. januar

  • 4. februar

  • 18. februar

  • 25. februar

 

Velkommen til vinterens kursserie; «helaftener»med ulike temaer og dypdykk inn i pust, bevegelse og tilstedeværelse.

På disse "hverdagsretreatene" tillater vi oss å tre ut av den lineære tida for i stedet å få lov til å lande inn i vår vertikale akse, inn i her og nå. I vår «topptunge», mentalt orienterte vestlige kultur er dette ofte lettere sagt enn gjort. De fleste av oss må øve opp evnen til kobling og kontakt til det som befinner seg utenfor - eller nedenfor- det mentale. Langøktene er en sammenhengende utforskning av den verdenen som består av pust, kropp, tyngdekraft, oppreisning. Ofte innebærer denne utforskningen at vi må tillate at oppmerksomheten senkes ned; la oss falle ned og inn i en annen, dypere frekvens.

Langøktene inneholder alltid en innledende refleksjon, samt gjennomgang av dagens fysiske fokus. Vi kikker i anatomiatlaset, studerer bindevevslinjer, ser på skjelettstrukturer og -sammenhenger. Slik får vi et mentalt oversiktskart, som vi så kan omsette til erfaring av kroppen gjennom ulike bevegelsesutforskninger og øvelser.

Undervisningsformen er et forsøk på å la verdenene møtes; det vi forstår og kan gripe mentalt smelter sammen med det vi erfarer og sanser i fysiologien. Slik styrker vi evnen til
interosepsjon; å kjenne kroppen vår innenfra. Her fins den dype, kroppslige tilstedeværelsen. Og ofte en opplevelse av å komme hjem til oss selv, hjem til vår plass på jorda akkurat nå, i det livet som er vårt å leve.

Disse kurskveldene passer for deg som har erfaring fra før (noe eller mer) innen yoga eller annen relatert bevegelsespraksis. Du velger selv om du vil delta på hele serien, eller melde deg på enkeltøkter.

Varmt velkommen!

Påmelding / mer info:
marit@yogabeyond.no / 920 65 067

© 2016 by Yoginis. Proudly created with Wix.com