Yoga og styrketrening

Styrketrening er svært gunstig, ikke bare fordi du får sterkere muskler/mer muskelmasse.  Det styrker skjelettet, musklene og leddene, noe som bidrar til å forebygge arbeids- og belastningsskader, samt beinskjørhet. Det styrker hjerte og lunger, gir deg en bedre fordøyelse, balanse, nattesøvn, selvtillit og et bedre forhold til din egen kropp.  Du greier mer i hverdagen og får bedre livskvalitet. Muskelmassen beskytter indre vitale organer. Det kan også redusere symptomer og tegn på mange kroniske sykdommer, som slitasjegikt, ryggsmerter, fedme, hjertesykdom, depresjon og diabetes. Styrketrening kan redusere stress og gi et endorfin-kick som fører til bedre humør.  I tillegg viser nyere forskning av relativt tung styrketrening er gull verdt for å holde hjernen ung 😊

 

For kvinner er det ekstra viktig for med styrketrening. Vår muskelmasse avtar tidligere enn hos guttene. For å holde deg sterk, beholde muskelmasse, beskytte ledd, holde forbrenningen oppe, bekjempe beinskjørhet og demens, er styrketrening svært viktig. Og for deg som nærmer deg eller er i overgangsalderen, så er det ekstra gunstig for å dempe ev sjenerende symptomer i tillegg til alt som er nevnt tidligere - trenger du noe mer motivasjon?!? Det er bare å starte :-)  

Gjennom yogaen får du trent styrke med lav til moderat intensivitet.  For å få mer av de gode effektene nevnt over, kan det derfor være veldig lurt å trene styrketrening ved siden av. Feel24 har kunnskap og utstyr, så du kan komme trygt i gang.  De har også utstyr hvor du får trent utholdenhet.

 

 

  • Med klippekort/medlemskap hos oss, får du rabatt på Feel24 månedspris kr 249 (normalt kr 299). 

 

Send en mail til kristin@yoginis.no om du er Yoginis-kunde og vil benytte deg at dette tilbudet.

Yoga og styrketrening

utfyller hverandre perfekt

Fleksibilitet og styrke = mobilitet

For å god funksjon og stabilitet i leddene dine er det viktig at du både er bevegelig og sterk. Passiv bevegelighet har ikke så mye med ledd-helse å gjøre, mens mobilitet er leddutslaget mens du er aktiv i leddets muskulatur.

© 2016 by Yoginis. Proudly created with Wix.com