Her er linker til Yoginis egne yoga-videoer som du fritt kan benytte som medlem.  Vi håper det blir flere videoer etterhvert, men det tar tid å få dette til.  Vær tålmodig :-)

Vennligst ikke gi linkene videre.

Aktiv yoga for kontor-kropper

Aktiv klasse som åpner opp forsiden av kroppen, bla skulder og hofter, og øver opp nærvær og balanse.

Utstyr: matte

Nivå: litt øvet

Varighet: 30 min

Instruktør: Kristin

Styrke og stretch

SpaceM-inspirert vinyasa-klasse for litt øvede. Mange stående sekvenser og du jobber godt med mobilitet i hele kroppen.

Utstyr: matte

Nivå: litt øvet

Varighet: 30 min

Instruktør: Sara Helene

"Be the Change"

Klasse inspirert av drop-in timen "Be the Change".  Vinyasa-time med fokus på lette-moderate bakoverbøyninger. Du velger om du blir med til "peak"-posisjon bro, eller om du modererer til halvbrygge.

Utstyr: matte

Nivå: litt øvet-øvet

Varighet: 50 min

Instruktør: Kristin

SpaceM vinyasa

Vinyasa-klasse for øvede inspirert av Magnus Ringbergs yoga SpaceM. Mange stående sekvenser og du jobber godt med mobilitet i hele kroppen.

Utstyr: matte

Nivå: øvet

Varighet: 50 min

Instruktør: Kristin

En 4-minutters videosnutt som viser tre stående vinyasaer. På denne korte tiden gjør vi bevegelser i skulder, albuer, hofte, rygg, knær og ankler. Gjør mange repetisjoner så blir du varm og gjennomarbeidet :-) Tips til vinyasa 2; pass på at hælene har samme avstand fra gulvet gjennom hele øvelsen. Kom ned og opp i en jevn og kontrollert bevegelse, og ha ryggen så rett og vertikal som mulig (ikke len deg frem).

Instruktør: Kristin

Varighet: 4 min

Introduksjon til pust

Litt bakgrunn for hvorfor vi gjør pusteøvelser, og forslag til passende pusteøvelser når du feks er stresset, har høyt spenningsnivå i kroppen, har vondt for å sove, er lav på energi, eller lite kontakt med kroppen. 

Puste-øvelse - lange, dype åndedrag (LDÅ)

Utstyr: matte

Nivå: alle

Varighet: 10 min

Hensikt: beroliger kropp og sinn

Instruktør: Kristin

Puste-øvelse - Nadi Shodana

Utstyr: stol 

Nivå: alle

Varighet: 5 min

Hensikt: balanserer nervesystem, beroliger

Instruktør: Kristin

Puste-øvelse - Kapalabhati

Utstyr: stol eller matte

Nivå: alle

Varighet: 5 min

Hensikt: øker energi, klarner hjernen, trener diafragma

Instruktør: Kristin

© 2016 by Yoginis. Proudly created with Wix.com